tisdag 5 maj 2009

Hittade den här söta tulpanen i vårt land:)
Har sått sallad och morötter som jag såg började komma upp:)

Idag ska vi åka iväg på Cornelias första fotbollsträning, inte världens roligaste sport kan mamman tycka men men huvudsaken är att Cornelia tycker att det är kul:)
Och det ska bli skoj att få se henne spela:)
Igår bakade jag morotskaka och hallongrottor, så nu tror jag att det får räcka med bakning för ett tag....eller jag måste ju göra en tårta ochså.... åh sen ville ju dottern ha såna chochlate chip cookies....och chokladbollar... och nästa vecka är det ju barnkalas och då skulle det visst vara hemgjorda maränger och muffins....oj har nog en del kvar att baka;)

Här kommer receptet på morotskakan, som är fantastiskt god:)
4 ägg
4 dl socker
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
2 tsk kanel
1 tsk vaniljsocker
2 dl matolja
6 dl rårivna morötter

Vispa ägg och socker.
Blanda alla torra ingredienser.
Blanda ner med äggo ch socker och sen i med olja och morötter.
Bred ut i en långpanna.
In i ugnen i 150 g, ca 50 min.
Låt kakan kallna och gör iordning krämen som ska vara ovanpå.
200 g philadelphiaost
100 g mjukt smör
3 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker

Sen brukar jag ibland strö över riven kokos.

Nej, nu är det dags för en kopp kaffe så jag vaknar till;)

Hoppas ni får en fin tisdag:)

//Caroline


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar