söndag 23 augusti 2009

Surströmming, kräftor och fuskkubbspel....

Godmorgon alla:)

Börjar med att tacka mor och far för den jättetrevliga kräft och surströmmingsskivan igår:)

Och ja, jag kände mig lite vågad igår;) så jag provade faktiskt att äta surströmming, helt ok men det är ju tur att det äts med bröd, potatis, gräddfil och lök ochså...om man säger så ;))






Fina Rut:)


De käraste paret i världen;))



Efter alla sura strömmingar så var det dags för spelet som man aldrig kommer undan när det är sommarfest;)
Men ett riktigt storfusk avslöjades i det manliga laget (nära till rött kort där;))
Dom hade nämligen satt två st spikar i en av kubbarna och sen satt ner den i gräsmattan med spikarna nedåt;((Hur lätt är det att få ner en sån då;)))??

















Efter kubben blev det kräftor:)











Mamma var som vanligt förste städare;)





Ett myskort hade jag tänkt på far och son och det blev så här;))....

Nää nu ska vi ta och klä på oss och åka till affärn, jag har lovat Alfred kladpengor....chokladpengar;))för att han har varit duktig och varit utan napp:)
Sen får vi se vad som hittas på idag...fint väder är det iallafall:)
Ha det gott:)
Kram kram Caroline







2 kommentarer:

  1. Lite kul det där med kubben... ha ha ha... =O)

    SvaraRadera
  2. Ja, dom är ena riktiga luringar dom där som är av det manliga könet;)

    SvaraRadera