fredag 30 januari 2009

Snart februari

Hjälp va fort januari månad gått.
Hög tid för mig att sätta igång att baka till Alfreds 3 årsdag 9 feb och min som är dan efter.
Tänkte göra cupcakes i alla möjliga roliga färger och med godisgarnering på, sen blir det dom obligatoriska dumlekakorna och snickerskaka.

Men tårta då, tror faktiskt Alfred vill ha en biltårta.
Han är helt tokig i bilar så det är nog inte helt fel att baka en sån tror jag.
Vet inte riktigt hur jag ska få till en men kanske om man gör en stor sockerkaksbotten i en långpanna och sen en mindre och lägger ovanpå, färgad grön grädde och sen till konturerna vet jag inte vad man ska ha, får titta i affärn.
Som däck tänkte jag chokladmunkar.
Och i tårtan blir det nog dumleganache och nånting mer.

Ingen som vill komma med något förslag eller tips??;)

Idag är vi bara hemma och kurerar oss från förkylningen och febern och ikväll är det let´s dance och en godispåse som gäller.

Ha en skön helg alla!

//Caroline



2 kommentarer:

  1. Snickerskakor och dumlekakor är ju bara såååå sjukt goda! Jag och mamsen ska fika nu... blir mums mums tror jag. Love it!

    Har du kollat in Ems sida än?...

    SvaraRadera
  2. Japp, det är som godis:)
    Nu ska jag ta mig en titt, tänkte jag medans pojkarna leker på rummet!

    Trevlig fika då;)

    SvaraRadera