fredag 13 mars 2009

Våriga vårfönster

Igår gjorde jag nya gardiner utan att sy ett endaste stygn:)
Kände att jag ville ha lite mer vår i mina köksfönster.
Så jag kollade igenom mina skåp och hittade några vita genomskinliga med blommor längder som jag köpte förra året och som jag hade inne i matsalen.
Använde, tro det eller ej dubbelhäftande tejp (få se hur länge dom sitter uppe nu då) för ifall jag sen vill ha dom inne i matsalen igen.
Så här gjorde jag dom:
Först la jag dom dubbelt och sen rullade jag upp dom till ungefär halva och sen på med band som jag knöt och gjorde en rosett på.
Hade bara spetsband som räckte till ett fönster så jag måste iväg och köpa lite mer.
Nu fick jag göra provisoriska band av tyg jag hade över när jag klädde om kökssoffan, beige och vitrutigt.
Blev faktiskt riktigt nöjd med dom, så nu kan solen få komma;)

Ha en skön fredag (trots fredag den 13)

//Caroline


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar